Vi tror på de gode fortællinger
Vi fremmer børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse gennem et trygt og pædagogisk læringsmiljø igennem hele dagen. Læringsmiljø består af alle de muligheder for udvikling, trivsel og læring, som Børnehuset ved Havet giver børnene i forbindelse med fx leg, dagligdagens rutiner, børne- og vokseninitierede aktiviteter og alle de andre situationer af kortere eller længere varighed, som spontant opstår i løbet af dagen. Sammen med jer forældrene giver vi børnene omsorg og understøtter det enkelte barns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Vi bidrager til, at børn får en god og tryg opvækst.
Børnene har medbestemmelse, medansvar, forståelse for og oplevelse med demokrati. Vi bidrager til at udvikle børns selvstændighed og evner til at indgå i forpligtende fællesskaber.
Dagtilbudslovens §7
Læring skal forstås bredt. Læring sker gennem leg, relationer, planlagte aktiviteter og udforskning af naturen og ved at blive udfordret. Det pædagogiske læringsmiljø handler om at fremme børns kropslige, følelsesmæssige, sociale og kognitive udvikling og forståelse.
Vi har en grundlæggende tro på ”at enhver gør det bedste de kan, i den kontekst de er i”